Zespół Szkół im. Ojca Św. Jana Pawła II w Niepołomicach - klasa policyjna, szkoła ponadgimnazjalna Zespół Szkół im. Ojca Św. Jana Pawła II w Niepołomicach - klasa policyjna, szkoła ponadgimnazjalna

Szkoła Mistrzów Fundacja Edukacyjna "Perspektywy" potwierdza, że Technikum w Zespole Szkół im. Ojca Świętego Jana Pawła II w Niepołomicach jest wśród 300 najlepszych techników w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu Szkół Ponadgimnazjalnych PERSPEKTYWY 2017 i przysługuje mu tytuł „Złotej Szkoły 2017”

Start Impresje włoskie uczniów Zespołu Szkół w Niepołomicach
Zespół Szkół im. Ojca Św. Jana Pawła II w Niepołomicach
poniedziałek, 07 maja 2018 18:03

Impresje włoskie uczniów Zespołu Szkół w Niepołomicach

W listopadzie kardynał Angelo Comastri odwiedził Niepołomice. Okazję do spotkania z Wikariuszem Ojca Świętego mieli także uczniowie Zespołu Szkół im. Ojca św. Jana Pawła II. Zarówno uczniowie, jak i ich gość byli bardzo zadowoleni ze spotkania, a na koniec, podczas rozmowy z nauczycielami, kardynał zaprosił młodzież wraz z opiekunami do Rzymu.

Tak właśnie zrodził się projekt wycieczki do Włoch, która dzięki życzliwości Pana Burmistrza Romana Ptaka i wsparciu Gminy doszła do skutku. Oczywiście pojechaliśmy! (14- 20.04 2018 r.).Wzięło w niej udział 22 uczniów i 3 nauczycieli. Organizatorem i kierownikiem wycieczki – pielgrzymki był ks. Rafał Bobek, opiekunami: p. Marta  Burghardt  i p. Barbara Sołkowska.

Rozpoczęła się  14 kwietnia o 7.00, mszą świętą w kościele parafialnym. Następnie wyruszyliśmy w drogę .Około 19.00 byliśmy już w Travisio, miasteczku położonym we Włoszech przy granicy austriackiej, które zaraz po zakwaterowaniu w hotelu, niektórzy postanowili zwiedzić.

Następnego dnia rano udaliśmy się do Padwy, gdzie mieliśmy okazję odwiedzić Bazylikę św. Antoniego i zobaczyć jego relikwie. Po mszy świętej udaliśmy się w dalszą drogę. Wieczorem byliśmy już w Rzymie.

Kolejnego dnia zwiedziliśmy: Monte Cassino – Opactwo św. Benedykta i cmentarz żołnierzy polskich, na którym złożyliśmy kwiaty i znicze. Tam też odbyła się msza święta.

Następnym miejscem, do którego dotarliśmy była położona nad Morzem Tyrreńskim - Gaeta. Gdy Pan Jezus umierał na krzyżu, przez świat przeszły  trzęsienia ziemi. Jedno z nich spowodowało pęknięcie góry. W szczelinie zbudowano kościół „Montania Spacata”, który odwiedziliśmy (byliśmy nawet na dachu :-) ). Kolejnym przystankiem była Fossanova – przepięknie usytuowane Opactwo – miejsce śmierci św. Tomasza z Akwinu.

Czwartego dnia dotarliśmy wreszcie do centrum Rzymu i do Watykanu. Jako pierwszą zwiedziliśmy Bazylikę św. Piotra. Zachwyciła nas swym ogromem i ilością umieszczonych tam dzieł sztuki. Dzięki uprzejmości kardynała Comastriego mieliśmy możliwość wejść do Grot Watykańskich, miejsca pochówku pierwszych chrześcijan,  usytuowanego pod Bazyliką. Najważniejszy dla nas był grób, który znajduje się dokładnie pod samym ołtarzem, na którym wyrosło  nie tylko centrum chrześcijaństwa – Bazylika i Watykan, ale także samo Chrześcijaństwo – grób św. Piotra Apostoła.

Kardynał Comastrii znalazł również czas, aby się z nami zobaczyć. Był zadowolony, że skorzystaliśmy z jego zaproszenia. Obdarował nas obrazkami z relikwiami  św. Jana Pawła II. Po tym przemiłym spotkaniu czekał na nas kolejny prezent od kardynała – wjazd na Kopułę Bazyliki św. Piotra, z której roztacza się przepiękny widok na cały Rzym. Po nacieszeniu nim oczu, oraz zrobieniu stamtąd wielu zdjęć, zwiedzaliśmy dalej. Wreszcie właściwy Rzym!

Zobaczyliśmy Zamek Anioła, Panteon, Fontannę di Trevi i Schody Hiszpańskie. Po tym pełnym wrażeń, ale i męczącym dniu wróciliśmy do hotelu, aby odpocząć przed kolejnym długim, intensywnym dniem, który zacząć miał się już o 5 rano.

Po bardzo wczesnym śniadaniu powróciliśmy do Watykanu, aby wziąć udział w audiencji generalnej z papieżem Franciszkiem. Było to niezapomniane przeżycie. Oprócz wysłuchania pokrzepiającej homilii, mieliśmy też okazję zobaczyć papieża, z odległości kilku metrów, pozdrowić Go, zrobić zdjęcie i poczuć atmosferę wspólnoty chrześcijańskiej łączącej wiernych z całego świata. Po audiencji kontynuowaliśmy zwiedzanie Rzymu. Zobaczyliśmy Bazylikę św. Pawła, św. Jana na Lateranie, Santa Maria Magiorre, Kapitol, Fora Cezarskie i Koloseum.

Szóstego i ostatniego już dnia naszych włoskich wakacji przyjechaliśmy do Casci – miasta św. Rity, której wstawiennictwo może nam się szczególnie przydać (zajmuje się ona bowiem sprawami trudnymi i beznadziejnymi ;-) ). Po wizycie w tym urokliwym miasteczku przyszła kolej na następne, chyba jeszcze piękniejsze – Asyż. To piękne, malowniczo położone miasteczko.  Bardzo podobała  się nam tamtejsza architektura, szczególnie typowe włoskie uliczki pełne kwiatów i krzewów. Zobaczyliśmy tam trzy bazyliki: Matki Bożej Anielskiej, św. Franciszka i św. Klary. Po zakończeniu zwiedzania udaliśmy się w drogę powrotną do Polski.

Wycieczka była dla nas wspaniałym i na pewno niezapomnianym przeżyciem. Wszyscy,  dzięki niej, wiele się nauczyliśmy, poznaliśmy kulturę Włoch, zobaczyliśmy trudno dostępne dla turystów miejsca, a także mieliśmy okazję do rozwinięcia się duchowo, dzięki świadectwu świętych i codziennych, odprawianych przez księdza Rafała Bobka mszach świętych. Dzięki niemu i dwóm paniom nauczycielkom ten wyjazd był dla nas tak owocny.  Starali się edukować nas na każdym kroku, co na pewno będzie nam bardzo przydatne w przyszłości i – być może – wykorzystane podczas egzaminów maturalnych.

Wielu uczestników tej wycieczki było po raz pierwszy we Włoszech. Nie sposób umieścić wszystkich  relacji i wrażeń. „Mnie osobiście najbardziej urzekła atmosfera życzliwości wyczuwalna szczególnie w mniejszych miasteczkach, takich jak Cascia, czy Fossanova. Szczerość i uśmiechy Włochów są miłym dodatkiem do piękna ich miast” – to wypowiedź jednej z uczestniczek; zaś inna dopowiada:

„Ogromne wrażenie wywarły na mnie Groty Watykańskie i ich niesamowita historia opowiedziana nam przez panią przewodnik. Bardzo przemawiające jest to, że po wielkim cesarzu Neronie nie zostało do dzisiaj nic, a na grobie prostego rybaka z Galilei stoi teraz największa bazylika na świecie.”

Wycieczka była wspaniała i z chęcią wybierzemy się na podobną jeszcze raz, tym bardziej, że  wrzuciliśmy monety do Fontanny di Trevi... Czekamy z niecierpliwością.

Joanna Krzyżanowska i Wiktoria Krzysztofiak – ucz. kl. II A LO

Konkurs Konstytucyjny

Nasze Projekty i Loga

• An Image Slideshow

Logowanie

BIP

Biuletyn Informacji Publicznej

progecad_120x75.png (120×75)

Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: free joomla templates ntc dedicated hosting Valid XHTML and CSS