Regulamin uczestnictwa w projekcie
„Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce”
Beneficjent: Województwo Małopolskie,
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego,
Biuro ds. Realizacji Projektu „Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce”
Partner:
Gmina Niepołomice
Realizator: Zespół Szkół im. Ojca Świętego Jana Pawła II w Niepołomicach,
Plac Kazimierza Wielkiego 1
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach
Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolenia zawodowego
§ 1
Ilekroć w niniejszym dokumencie jest mowa o:
- projekcie – należy przez to rozumieć projekt „Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce”
- regulaminie – należy przez to rozumieć regulamin uczestnictwa w projekcie „Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce”
- realizatorze – należy przez to rozumieć Zespół Szkół im. Ojca Świętego Jana Pawła II w Niepołomicach
- Komisji Rekrutacyjnej – należy przez to rozumieć zespół w składzie: Zbigniew Florczykiewicz, Aleksandra Maniak, Magdalena Rogóż, którego zadaniem jest wybór osób uczestniczących w danej formie wsparcia.
- protokole – należy przez to rozumieć dokument potwierdzający zakwalifikowanie osób do danej formy wsparcia uwzględniający datę posiedzenia Komisji Rekrutacyjnej oraz podpisy wszystkich jej członków.
§ 2
Postanowienia ogólne
- Projekt realizowany jest od 1.01.2010 do 31.12.2015
- Realizowany projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
§ 3
Zakres wsparcia
- W ramach projektu realizator przewiduje następujące formy wsparcia, zgodne z ofertą i wnioskiem:
1) Zajęcia wyrównawcze z matematyki dla uczniów technikum kształcącego w zawodzie technik hotelarstwa i technik informatyk (dla 150 osób)
2) Zajęcia wyrównawcze i rozwijające z informatyki dla uczniów technikum kształcącego w zawodzie technik hotelarstwa i technik informatyk (dla 150 osób)
3) Zajęcia rozwijające z j. obcego zawodowego dla uczniów technikum kształcącego w zawodzie technik hotelarstwa i technik informatyk (dla 150 osób)
4) Doradztwo zawodowe dla uczniów technikum kształcącego w zawodzie technik hotelarstwa i technik informatyk (dla 150 osób)
5) Warsztat baristyczny dla uczniów technikum kształcącego w zawodzie technik hotelarstwa (dla 25 osób)
6) Kurs kelnerski dla uczniów technikum kształcącego w zawodzie technik hotelarstwa (dla 30 osób)
7) Kurs barmański dla uczniów technikum kształcącego w zawodzie technik hotelarstwa (dla 25 osób)
8) Kurs CISCO CCENT technik sieciowy dla uczniów technikum kształcącego w zawodzie technik informatyk (dla 30 osób)
9) Kurs CISCO CCNA administrator sieci dla uczniów technikum kształcącego w zawodzie technik informatyk (dla 6 osób)
10) Kurs Grafika rastrowa –obróbka zdjęć dla uczniów technikum kształcącego w zawodzie technik informatyk (dla 20 osób)
11) Kurs prawa jazdy kat. B dla uczniów technikum kształcącego w zawodzie technik informatyk i technik hotelarstwa (dla 45 osób)
12) Staże-wizyty zawodoznawcze dla uczniów technikum kształcącego w zawodzie technik informatyk i technik hotelarstwa (dla 150 osób)
13) Wizyty studyjne w ramach komponentu ponadnarodowego, dla uczniów uczęszczających do jednej ze szkół biorących udział w projekcie
- Formy wsparcia, o których mowa w ust. 1 będą się odbywać na podstawie szczegółowego harmonogramu sporządzonego i wywieszonego na tablicy ogłoszeń przez szkolnego lidera projektu Zbigniewa Florczykiewicza
- Realizator zastrzega sobie w uzasadnionych przypadkach prawo do zmiany ustalonego harmonogramu.
§ 4
Zasady rekrutacji
- Uczestnikiem projektu może być osoba spełniająca następujące kryteria:
- osoba posiada status ucznia technikum kształcącego w zawodzie technik hotelarstwa lub technik informatyk w Zespole Szkół im. Ojca Świętego Jana Pawła II w Niepołomicach
- uczeń wyraża dobrowolną chęć uczestnictwa w wybranych formach wsparcia;
- W przypadku gdy ilość chętnych przekracza ilość miejsc przewidzianych na daną formę wsparcia o kwalifikacji oprócz spełnienia kryteriów opisanych w ust. 1 decydują kryteria dołączone do regulaminu w postaci załącznika 1.
- Osoby zakwalifikowane do udziału w projekcie uczestniczą w formach wsparcia o których mowa w § 3 ust. 1 regulaminu nieodpłatnie.
- Rekrutacja prowadzona będzie w siedzibie realizatora w okresie 01.09.2010-30.09.2010; 01.01.2011-30.09.2011; 01.01.2012-30.09.2012; 01.01.2013-30.09.2013; 01.01.2014-30.06.2014; 01.09.2014-30.06.2015. Informacje o terminie rekrutacji dostępne są na tablicy ogłoszeń w siedzibie realizatora bądź przekazywane są w formie ustnej przez szkolnego lidera projektu Zbigniewa Florczykiewicza
- O zakwalifikowaniu uczniów do danej formy wsparcia decyduje Komisja Rekrutacyjna w składzie: Zbigniew Florczykiewicz – szkolny lider projektu, Józef Zelek – nauczyciel przedmiotów zawodowych oraz Magdalena Rogóż – pedagog szkolny
- Członkowie Komisji Rekrutacyjnej mogą w kwestiach spornych zasięgać opinii dyrektora Szkoły – Barbary Wiśniowskiej. Ostateczna decyzja należy do Komisji Rekrutacyjnej
- W wyniku decyzji Komisji Rekrutacyjnej powstaje protokół potwierdzający zakwalifikowanie uczniów do danej formy wsparcia
- Uczniowie, którzy nie zostali zakwalifikowani do wybranych form wsparcia z powodu braku miejsc, zostaną umieszczeni na liście rezerwowej.
- Lista uczniów zakwalifikowanych do poszczególnych form wsparcia zostanie umieszczona na tablicy ogłoszeń w siedzibie realizatora.
10. W przypadku małej liczby osób zainteresowanych uczestnictwem w poszczególnych formach wsparcia istnieje możliwość przedłużenia rekrutacji o 1 tydzień.
11. W chwili rozpoczęcia pierwszej formy wsparcia każdy z uczniów podpisuje „Deklarację uczestnictwa w projekcie” oraz „Oświadczenie uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych”
12. Osoby wpisane na listę rezerwową mogą zostać wybrane do udziału w projekcie w przypadku zwolnienia miejsca na skutek czyjejś rezygnacji lub skreślenia z listy w wyniku nie spełnienia obowiązków uczestnika.
13. Nadzór nad prawidłową rekrutacją sprawuje szkolny lider projektu – Zbigniew Florczykiewicz
§ 5
Prawa i obowiązki uczniów w projekcie
- Prawa i obowiązki osób uczestniczących w projekcie reguluje regulamin.
- Podczas rekrutacji uczniów do każdej formy wsparcia obowiązuje zasada równości płci. W przypadku braku możliwości zachowania tej zasady ze względu na specyfikę kształcenia w zawodach „kobiecych” lub „męskich” dopuszcza się możliwość wyboru formy wsparcia tylko przez kobiety lub tylko przez mężczyzn.
- Jeden uczeń może brać udział w wielu formach wsparcia z zakresu rozwoju kompetencji kluczowych oraz w jednej formie wsparcia z zakresu zajęć branżowych z wyjątkiem sytuacji opisanej w ust. 4.
- Dopuszcza się udział tego samego ucznia w kolejnej formie wsparcia z zakresu zajęć branżowych tylko w przypadku małej liczby osób zainteresowanych uczestnictwem w danej formie wsparcia. Nabór na wolne miejsca odbywa się zgodnie z kryteriami obowiązującymi na daną formę wsparcia.
- Osoby zakwalifikowane do udziału w formach wsparcia zobowiązane są do:
a) regularnego uczestnictwa w formach wsparcia – udział w minimum 70% godzin (nieobecności usprawiedliwione będą rozpatrywane indywidualnie),
b) wypełnienia ankiety końcowej (po zakończeniu poszczególnych form wsparcia),
c) podpisania „Deklaracji uczestnictwa w projekcie”,
d) podpisania „Oświadczenia uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych”.
- Nieobecność powyżej 30% godzin (nieusprawiedliwionych), może być podstawą odmowy wydania zaświadczenia/certyfikatu uczestnictwa w danej formie wsparcia. Jedynym usprawiedliwieniem nieobecności ucznia na poszczególnych formach wsparcia jest choroba lub wypadek losowy.
- Po zakończeniu udziału w danej formie wsparcia i spełnieniu kryterium frekwencji opisanego w ust. 5 pkt. a) uczestnicy projektu otrzymują zaświadczenie lub certyfikat ukończenia danej formy wsparcia.
- W przypadku nieuzasadnionej rezygnacji osoby z uczestnictwa w danej formie wsparcia zostanie ona wykluczona z udziału w innych formach wsparcia oraz nie będzie brana pod uwagę w kolejnych planowanych do realizacji formach wsparcia w ramach projektu.
§ 6
Postanowienia końcowe
- Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania.
- Realizator projektu zastrzega sobie prawo do zmian w niniejszym regulaminie lub wprowadzenia dodatkowych postanowień.
- W kwestiach nieuregulowanych w regulaminie prawo do podjęcia ostatecznej decyzji posiada szkolny lider projektu Zbigniew Florczykiewicz
- Regulamin obowiązuje w całym okresie realizacji projektu.
Załącznik 1 do regulaminu rekrutacji
Kryteria uczestnictwa w formach wsparcia prowadzonych w ramach projektu dla technikum kształcącego w zawodzie technik hotelarstwa i technik informatyk:
Rodzaj zajęć | Zasady rekrutacji |
Zajęcia wyrównawcze z matematyki
|
W pierwszej kolejności rekrutowane są osoby z najniższą oceną z matematyki na świadectwie z ostatniego roku nauki. Przy tej samej ocenie z matematyki decyduje wyższa frekwencja w ubiegłym roku szkolnym, a następnie opinia nauczyciela matematyki. |
Zajęcia wyrównawcze z informatyki
|
W pierwszej kolejności rekrutowane są osoby z najniższą oceną z przedmiotów informatycznych na świadectwie z ostatniego roku nauki. Przy tej samej ocenie decyduje wyższa frekwencja w ubiegłym roku szkolnym, a następnie opinia nauczycieli przedmiotów informatycznych. |
Zajęcia rozwijające z informatyki
|
W pierwszej kolejności rekrutowane są osoby z najwyższą oceną z przedmiotów informatycznych na świadectwie z ostatniego roku nauki. Przy tej samej ocenie decyduje wyższa frekwencja w ubiegłym roku szkolnym, a następnie opinia nauczycieli przedmiotów informatycznych. |
Zajęcia rozwijające z języka obcego zawodowego | W pierwszej kolejności rekrutowane są osoby z najwyższą średnią ocen z przedmiotów nauczających języka obcego na świadectwie z ostatniego roku nauki, którego dotyczą zajęcia. Przy tej samej średniej ocen z języka obcego decyduje wyższa frekwencja w ubiegłym roku szkolnym, a następnie opinia nauczyciela języka obcego. |
Doradztwo zawodowe | W pierwszej kolejności rekrutowane są osoby z najwyższą średnią ocen z poprzedniego roku szkolnego na świadectwie. W drugiej kolejności decyduje wysoka frekwencja w poprzednim roku szkolnym |
Warsztat baristyczny
Kurs barmański
Kurs kelnerski
|
1. Uczeń II lub wyższej klasy technikum kształcącego w zawodzie technik hotelarstwa (z zastrzeżeniem ukończenia 18 lat przy zapisach na kurs barmański)
2. Suma punktów za:
|
Kurs CISCO CCENT (technik sieciowy)
Kurs CISCO CCNA (administrator sieci)
Kurs Grafika rastrowa – obróbka zdjęć
|
1. Uczeń II lub wyższej klasy technikum kształcącego w zawodzie technik informatyk
2. Suma punktów za:
|
Kurs na prawo jazdy | 1. Uczeń technikum kształcącego w zawodzie technik hotelarstwa lub technikum kształcącego w zawodzie technik informatyk (z zastrzeżeniem ukończenia 17 lat i 9 miesięcy w momencie rozpoczęcia kursu na prawo jazdy)
2. Suma punktów za:
– można uzyskać maksymalnie 3 punkty na wniosek pedagoga szkolnego |
Wizyty studyjne w ramach komponentu ponadnarodowego | O zakwalifikowanie na wyjazd studyjny do regionu partnerskiego może ubiegać się uczeń, który zgłosi z własnej inicjatywy chęć uczestniczenia w wyjeździe oraz spełnia łącznie następujące warunki:
1. Uczęszcza do jednej ze szkół zawodowych biorących udział w projekcie, 2. Zakończył co najmniej 1 rok nauki w szkole zawodowej, 3. Kształci się w jednym z zawodów, których dotyczy dany wyjazd studyjny, 4. Skorzystał z co najmniej jednej formy wsparcia w ramach projektu, 5. Wykaże się znajomością języka państwa, do którego jedzie lub angielskiego w stopniu komunikatywnym, 6. Nie brał wcześniej udziału w wyjeździe studyjnym w ramach komponentu ponadnarodowego Projektu, 7. Ma wysoką średnią ocen – jej wysokość decyduje w pierwszej kolejności. 8. Przy porównywalnej średniej decydują: – osiągnięcia ucznia w ogólnopolskich olimpiadach przedmiotowych – znajomość języka angielskiego co najmniej na poziomie A2. |
Staże-wizyty zawodoznawcze
Seminaria szkoleniowe |
O zakwalifikowanie na staż-wizytę zawodoznawczą lub seminarium szkoleniowe może ubiegać się każdy uczeń, który zgłosi z własnej inicjatywy chęć uczestniczenia w wyjeździe przeznaczonym dla określonej grupy uczniów (klasy). Jeśli ilość kandydatów przekracza ilość miejsc o zakwalifikowaniu decyduje:
1. Średnia ocen – jej wysokość decyduje w pierwszej kolejności. 2. Frekwencja – jej wysokość decyduje w drugiej kolejności 3. Jeśli uczniowie posiadają taką samą średnią i frekwencję o zakwalifikowaniu decyduje opinia wychowawcy klasy o uczniu |
Formy wsparcia realizowane w ramach Projektu „Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce” dla uczniów technikum kształcącego w zawodzie technik informatyk i technik hotelarstwa
Forma wsparcia |
Termin realizacji |
Ilość osób |
Kurs CISCO CCNA 1-2
|
X-XII 2010 VII-IX 2011 VII-IX 2012 VII-IX 2013 VII-IX 2014 |
6 6 6 6 6 |
Kurs prawa jazdy kat. B |
X-XII 2010 VII-IX 2011 VII-IX 2012 VII-IX 2013 VII-IX 2014 |
5 10 10 10 10 |
Kurs baristyczny |
I-III 2011 IV-VI 2011 I-III 2012 IV-VI 2013 X-XII 2014 |
5 5 5 5 5 |
Kurs barmański |
IV-VI 2011 VII-IX 2011 IV-VI 2013 VII-IX 2013 X-XII 2014 |
5 5 5 5 5 |
Kurs Cisco CCNA 1-4 |
VII-IX 2011 VII-IX 2013 |
3 3 |
Kurs Grafika rastrowa – obróbka zdjęć |
VII-IX 2014 I-III 2015 |
10 10 |
Kurs kelnerski |
I-III 2012 IV-VI 2012 I-III 2013 IV-VII 2013 X-XII 2014 |
5 5 5 5 10 |
Zajęcia z doradztwa zawodowego |
X 2010 – III 2011 VII 2011 – III 2012 VII 2012 – III 2013 VII 2013 – III 2014 VII-IX – 2014 |
30 30 30 30 |
Zajęcia wyrównawcze z matematyki |
X 2010 – VI 2011 X 2011 – VI 2012 X 2012 – VI 2013 X 2013 – VI 2014 VII-IX 2014 |
30 30 30 30 30
|
Zajęcia rozwijające z j. angielskiego |
X 2010 – VI 2011 X 2011 – VI 2012 X 2012 – VI 2013 X 2013 – VI 2014 VII-IX 2014 |
30 30 30 30 30 |
Zajęcia rozwijające z informatyki |
X 2010 – VI 2011 X 2011 – VI 2012 X 2012 – VI 2013 X 2013 – VI 2014 VII-IX 2014 |
15 15 15 15 15 |
Zajęcia wyrównawcze z informatyki |
X 2010 – VI 2011 X 2011 – VI 2012 X 2012 – VI 2013 X 2013 – VI 2014 VII-IX 2014 |
15 15 15 15 15 |