Wyniki egzaminów zawodowych

• Wyniki (Dyplomy potwierdzające kwalifikacje zawodowe – klasy IV Technikum) egzaminu potwierdzającegokwalifikacje zawodowe będą wręczane przez Dyrektora Szkoły 29 sierpnia (piątek) od godz. 10.00 -12.00.
  • Wyniki (Świadectwa potwierdzające kwalifikacje w zawodzie – klasy II Technikum ) egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie będą wręczane w dniu rozpoczęcia roku szkolnego 2014/2015 przez wychowawców.

Warsztaty z obsługi ruchu turystycznego

Dnia 23 wrzesnia 2013r. grupa hotelarzy z klasy II technikum hotelarskiego pod opieką nauczycieli przedmiotów hotelarskich pani Aleksandry Maniak i pana Józefa Zelka  uczestniczyła  w warsztatach z obsługi ruchu turystycznego. Warsztaty zorganizowane były  przez Biuro turystyczne Polonia Vita z Krakowa w ramach projektu Modernizacja Kształcenia Zawodowego w Małopolsce .

Zajęcia dla młodzieży prowadziła pilot wycieczek,  a zarazem przewodnik turystyczny  pani Karina Borsiak . Pogoda nam nie dopisała, ale program wycieczki był na tyle ciekawy, że nie zwracaliśmy na to uwagi. Na początku zwiedziliśmy Wzgórze Wawelskie, na przykładzie którego przewodnik pokazał nam aspekty pracy przewodnika turystycznego.  Pani przewodnik przekazywała informacje profesjonalnie i  ciekawie, co ułatwiło nam zapamiętanie. Następnym punktem programu była wizyta w  biurze turystycznym „Olimp” na ulicy Zwierzynieckiej oraz w hotelu Radisson.

Zobaczyliśmy jak funkcjonuje takie biuro podróży,  jak powstaje oferta turystyczna i jak ją trzeba sprzedać klientowi. Kolejnym punktem naszej wycieczki był  hotel pięciogwiazdkowy „Radisson” w Krakowie. Po hotelu oprowadzała nas menadżer, pokazując i opowiadając jak funkcjonuje  obiekt  o wysokim standardzie usług i wyposażenia.  Zobaczylismy jak wygląda  wnętrze jednostek mieszkalnych typu standard i apartament,  hotelowy mini barek, który  zawsze wszystkich najbardziej ciekawił. Pokazano nam  zakamarki hotelowej restauracji oraz centrum rekreacyjnego . Bardzo sympatycznym punktem programu był krótki odpoczynek w restauracji  na ulicy Floriańskiej, gdzie zjedliśmy pyszny obiad.

Po obiedzie przystąpiliśmy do części warsztatowej naszej wycieczki,  podczas której naszym zadaniem było przygotowanie informacji turystycznej na temat wybranego zabytku lub ciekawostki Starego Miasta w Krakowie i opowiedzenie historyjki w ciekawy sposób pozostałym członkom grupy.  Kilka dni wcześniej losowaliśmy  zagadnienia,  które trzeba było opracować i  zaprezentować.

Tematów było 16 – wszystkie były ciekawe i wzbogaciły naszą wiedzę o  atrakcjach turystycznych Krakowa. Oto niektóre z nich:

Odszukaj i przedstaw patrona najsłynniejszej budowli krakowskiej bramy.

Dlaczego najsłynniejszy „balonik” Floriańskiej nie lata?

Jak długo będą stać domy na ulicy Floriańskiej ?

Co mówią „maszkary”?

Jest wieża, a gdzie Ratusz?   oraz wiele innych.

Warsztaty rozpoczęliśmy spod Barbakanu, który był punktem początkowym naszej zabawy w „przewodników turystycznych” , przeszliśmy przez Stare Miasto i  zakończyliśmy na ulicy Franciszkańskiej pod „oknem papieskim”. Większość  z nas zaprezentowała swoje tematy ciekawie.  Wierzymy, że następnym razem będzie już tylko lepiej i wykorzystamy wskazówki, które dała nam pani przewodnik. Wycieczka poszerzyła naszą wiedzę z zakresu obsługi ruchu turystycznego i na pewno będzie cennym doświadczeniem w  pracy hotelarza.

Patrycja Krzek

Uczennica klasy II THT

Galeria zdjęć

Praktyki 2013

Co roku miesiąc maj jest dla uczniów klas Technikum Hotelarskiego miesiącem bardzo ciekawym, gdyż odbywają w tym czasie praktykę zawodową  w  wybranym hotelu.

Najczęściej są to hotele, z którymi współpracuje nasza Szkoła, położone na terenie gminy Niepołomice. Uczniowie mają do wybory trzy hotele kategorii ***:

• Hotel Zamek Królewski,
  • Hotel Novum
  • Hotel Niepołomice.

Praktyki są okazją do połączenia wiedzy teoretycznej z praktycznymi rozwiązaniami stosowanymi w nowoczesnym  przedsiębiorstwie hotelarskim. Jak przebiegały praktyki uczniów klasy III THT ? – poczytajmy.

W dniach 1-31maja 2013 r . wraz z kolegami z klasy odbyłam praktyki hotelarskie w hotelu Novum *** w Niepołomicach.
Pierwszego dnia naszych praktyk zapoznaliśmy się z personelem,
a także zwiedzili wszystkie pomieszczenia hotelu. W drugim dniu praktyk po przeszkoleniu bhp wzięliśmy się do pracy, której było co niemiara. Panie pokojowe każdemu przydzieliły zadanie związane z przygotowywaniem jednostek mieszkalnych dla nowych gości. Prace nasze polegały na: wymianie pościeli, ścieleniu łóżek, wymianie ręczników, dezynfekcji łazienki, a także odkurzaniu. Na początku oczywiście pracowaliśmy pod czujnym okiem pań pokojowych, a później juz sami wykonywaliśmy wszystkie wymienione czynności.

W kolejnych dniach praktyk przeszłam przez wszystkie etapy nauczania na poszczególnych stanowiskach. Począwszy od prasowania w pralni, poprzez pracę na sali konsumenckiej i pracę na recepcji.

Dla mnie najciekawszym etapem pracy w hotelu była animacje dla dzieci podczas uroczystości komunijnych organizowanych w restauracji hotelowej. Rodzice mogli spokojnie spędzić czas z rodziną i znajomymi, a dzieci świetnie się bawiły.

Osobiście nie lubię siedzieć w jednym miejscu zatem praca na recepcji nie spodobała mi się, wolałam pracować w służbie parterowej lub w pralni.
Praca w hotelu Novum była bardzo ciekawa i pouczająca, a współpraca ze pracownikami hotelu układała się bezkonfliktowo.

Myślę, że wiele nauczyłam się podczas praktyki zawodowej i przede wszystkim zdobyłam doświadczenie zawodowe.

Maj jednak bardzo szybko minął i czas powrócić do szarej rzeczywistości szkolnej. Teraz czas na poprawę ocen i pomyślne zakończenie roku szkolnego 2012/2013.

Karolina Ptak uczennica klasy III Technikum Hotelarskiego.

Warsztaty- Kraków

W dniu 28 marca 2012r. uczniowie Technikum Hotelarskiego uczestniczyli w wycieczce do Krakowa w ramach projektu Modernizacji Kształcenia Zawodowego. Uczniowie zapoznali się z ofertą i funkcjonowaniem Hotelu Novotel i Hotelu Copernicus oraz poznali oferty biur podróży takich jak Olimp i Volare Travel.                                                    Drugim etapem wycieczki były warsztaty obsługi ruchu turystycznego polegające na przygotowaniu trasy turystycznej po Krakowie.

Dzień otwarty szkoły

W dniu 22 marca 2012 r. w naszej szkole odbył się dzień otwarty w ,którym można było bliżej zapoznać się z ofertą edukacyjną naszej szkoły. W promocji szkoły brały udział wszystkie klasy. Największym zainteresowaniem cieszyła się nasza pracownia hotelarska. Naszym gościom oferowaliśmy poczęstunek oraz kawę profesjonalnie przygotowaną  przez uczniów ,którzy ukończyli kurs baristyczny w ramach prowadzonego w naszej szkole projektu. Pokazywaliśmy także jak w szybki i łatwy sposób przygotować pyszną warzywną sałatkę. Uczniowie przygotowali dekorację z warzyw i owoców tzw. carving który pięknie prezentował się na naszych stołach. Sądząc po licznym zainteresowaniu naszą ekspozycją myślimy że w przyszłym roku wielu absolwentów gimnazjum zdecyduje się na wybór naszego profilu.

Przedsiębiorczy Hotelarze

Dnia 31.01.12 w Zespole Szkół im. Ojca Świętego Jana Pawła II odbył się szkolny Dzień Przedsiębiorczości zrealizowany
w ramach projektu „Moja firma w mojej gminie” pod patronatem Fundacji na Rzecz Wspierania Edukacji i Rozwoju Samorządności Wśród Młodzieży, Viribus Unitis z Katowic.

Uczniowie trzeciej klasy Technikum Hotelarskiego uczestniczyli w szkoleniach tradycyjnych oraz
e-learningowych, których celem było zaznajomienie uczniów
z procedurą związaną z zakładaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej oraz poznaniem praktycznych aspektów niezbędnych do prowadzenia działalności gospodarczej. Celem konkursu było stworzenie firmy, która miałaby szanse zaistnieć na terenie Miasta i Gminy Niepołomice. Uczniowie Technikum Hotelarskiego opracowali projekt działalności gospodarczej, polegający na prowadzeniu usług gastronomicznych, których główny element stanowiłyby potrawy rybne. Bar „Przystań” miałby być zlokalizowany na terenach dawnego portu w Niepołomicach, który według strategii rozwoju gminy będzie w przyszłości zagospodarowany w skutek utworzenia stopnia wodnego na Wiśle i przywrócenia żeglugi między Niepołomicami,
a Krakowem.

Prezentacja z okazji Dnia Przedsiębiorczości odbyła się
z udziałem zaproszonych gości, przedstawicieli Urzędu Miasta i Gminy Niepołomice, Wydziału Edukacji, Powiatowego Urzędu Pracy, Przedstawicieli Stowarzyszenia Gmin
i Powiatów Małopolski, dyrekcji oraz uczniów technikum hotelarskiego i ekonomicznego.

Po zaprezentowaniu pomysłu przez liderów projektu, wywiązała się dyskusja dotycząca uwarunkowań realizacji tej działalności gospodarczej.

Mamy nadzieję, że zaprezentowany przez nas pomysł zostanie w przyszłości zrealizowany.

Liderzy projektu, uczniowie trzeciej klasy Technikum Hotelarskiego:

Agnieszka Orzechowska i Paweł Zamojski.

www.mojafirmawmojejgminie.pl

Kursy – Technik Hotelarstwa

Zajęcia które są prowadzone w szkole w ramach projektu

” Modernizacja Kształcenia Zawodowego w Małopolsce „

Zajęcia które odbędą się w roku 2011/2012

-Kurs kelnerski dla dwóch grup po 10 osób

- Prawo jazdy dla 5 osób

- zajęcia dodatkowe z matematyki, języka angielskiego, informatyki i doradztwa zawodowego